Az Apple és a Microsoft között ismét feszültség alakult ki, ezúttal a felhő alapú játékok kapcsán. Bár az Apple 2024 elején módosította az App Store irányelveit, hogy lehetővé tegye a felhő alapú streaming alkalmazások jelenlétét, a Microsoft szerint ezek a változások nem elegendőek. A cég azt állítja, hogy az Apple továbbra is olyan akadályokat gördít az útjukba, amelyek miatt lehetetlen számukra natív Xbox Cloud Gaming alkalmazást biztosítani az iPhone-felhasználók számára.
Miért nem tudja a Microsoft elérhetővé tenni a felhő alapú játékokat iOS-en?
A Microsoft két fő problémát emelt ki az Apple irányelveivel kapcsolatban. Az első az, hogy az Apple megköveteli az alkalmazásoktól az App Store-on belüli vásárlásokat, vagyis a játékok vásárlásából származó bevételből az Apple levonja a saját részesedését. A másik probléma, hogy az Apple nem engedi, hogy a felhasználók az alkalmazásokon belül külső webhelyekre irányuló linkeken keresztül vásároljanak digitális tartalmakat. Ennek következtében a Microsoft szerint a jelenlegi irányelvek mellett nem lehetséges a felhő alapú játékszolgáltatások biztosítása az iOS rendszeren.
Az Apple azonban másképp látja a helyzetet. A cég kiemeli, hogy számos technológiát fejlesztett ki, amelyek lehetővé teszik a játékokat iOS-en. Ráadásul már léteznek olyan felhő alapú streaming szolgáltatások, amelyek elérhetők az App Store-ban, mint például az AntStream. Az Apple szerint tehát megteremtették a lehetőségeket a felhő alapú játékok számára és folyamatosan dolgoznak a fejlesztőkkel a további javításokon.