Hat évnyi jogi csatározás után az Apple pénzt fizet vissza a vásárlóinak. Nézzük, mi történt pontosan!
Mi volt a Batterygate?
Az Apple batterygate botránya 2017-ben robbant ki, amikor kiderült, hogy az Apple szoftveresen korlátozza az idősebb iPhone modellek teljesítményét. Az érintett modellek az iPhone 6 és 7 szériák, valamint az első generációs iPhone SE voltak. Az Apple indoklása szerint ezt azért tették, hogy megakadályozzák az akkumulátorok elfáradása miatti váratlan kikapcsolásokat.
Sok felhasználó nehezen fogadta ezt az információt, ami több csoportos perhez vezetett. A vádak szerint az Apple nem tájékoztatta előre a felhasználókat a teljesítménykorlátozásról. A jogi csatározások 2020-ban egy megegyezéssel zárultak, amely szerint az Apple kártérítést fizet az érintett vásárlóknak. A kifizetések előtti utolsó jogi akadály is elhárult.
Mennyi pénzt kapnak?
Az Apple visszafizetése konkrétan eszközönként körülbelül 92 dollár, azaz napi árfolyamon számolva mintegy 31 700 forint. Ez jóval több annál a 25 dollárnál, amelyet korábban szakértők jósoltak. A kártérítés nem automatikus: az érintett vásárlóknak 2020 októberéig kellett jelentkezniük a visszatérítésért.
A batterygate botrány rávilágított a fogyasztói társadalom fonákoldalaira, különösen a technológiai vállalatok és felhasználók közötti bizalom kérdésére. Fontos, hogy a cégek átláthatóak és őszinték legyenek a felhasználóikkal, különösen, ha olyan változtatásokról van szó, amelyek közvetlenül érintik a termékek teljesítményét.